Mannen

Er klaagde iemand laatst ‘wanneer maak je eens iets voor mij’? Iets voor mannen maken vind ik toch altijd een heel ander verhaal dan voor dames en zeker voor kinderen. Het moet natuurlijk altijd goed zijn, maar bij dames kan ik een rits (blind) in de zijkant van de broek maken (kleed ook slank af) of achterkant, je hebt nu ook van die mooie ritsen die je mag zien. Bij mannen toch even anders, ik was hier vroeger toch niet zo heel goed in ritsen in pantalon. Goed ik ga me er aan wagen. Patroon uitzoeken en de stof (smalle ribfluweel) erbij uitgezocht.

Patroon is van Burda en er zitten ook aan de achterkant gepaspoilleerde zakken in, spannend een techniek die ik al heel lang niet meer gedaan heb.

Nummer 1, nog niet perfect.img_2740

Ah, beter. In de broek zitten steekzakken, ik besluit om het gedeelte dat je ziet van de steekzak ook met het kunstleer te doen.

Rits zit er ook in, boord en ritlussen heb ik aangepast aan de centuur die in de kledingkast liggen. Met de coverlock naden doorgestikt met een licht beige dik garen dat ook bij jeans gebruikt wordt.

Op lengte omspelden en naaien met de coverlock, job is done, not bad i think.

Patroon: Burda style 6815, http://www.burdastyle.de

Stof: Rezatex Stoffen Kerkrade,  www.rezatex.nl

Machines: Bernina 740

Babylock Enlighten, Success

 

Geef een reactie

