Haken

Bij de leuke overgooiers van vorig bericht moeten natuurlijk ook leuke shirts bij, omdat het koud buiten is vind ik dat er lekkere warme shirts bij gemaakt moeten worden.

Op het shirt of trui zoals je het ook kunt noemen hoef niets van opsmuk te zijn omdat het onder de overgooier komt. Toch kan ik het niet laten om iets uit te proberen dat ik een hele tijd geleden in volgens mij de #Knippie heb zien langs komen. De boordjes haken.

img_2607

Je kunt het accent dan leggen op de boordjes met de kleur van het garen. Toevallig heb ik wol liggen dat ik voor een project van de kunstacademie had gekocht, achteraf niet gebruikt. Er passen wel enkele kleuren bij.

IMG_2608.JPG

img_2614

Advies is om eerste met de wol en naald een festonsteek (dekensteek) te maken en daarin te haken. Om de een of andere reden vond ik dit niet mooi, de steek was te onregelmatig wat je erg goed zag. Daarom ben ik met een dunnere haaknaald meteen beginnen te haken, de eerste toer en daarna met de aangegeven dikte verder gaan haken. Leuk resultaat ook omdat de wol een kleurverloop heeft.

img_2631

Deze trui heb ik met een flatlock steek gemaakt op de lockmachine, geeft ook een leuk effect.

img_2636

Dit was de eerste kleur wol die ik uitgezocht had. Toen het boord klaar was vond ik het blauw toch te veel afwijken, uithalen.

Beter, en omdat ik het niet laten kan, nog deze gemaakt 😄

Patroon: http://www.ottobredesign.com

Stof: Rezatex Kerkrade

Machines: #Babylock, #Janome, #Bernina

Geef een reactie

