Jeans

Na elk project probeer ik mijn werkplek op te ruimen. Stoffen die ik gebruikt heb opvouwen en wegleggen, zoals ook de patronen. De machine(s) worden ook eventueel even schoongemaakt. Bij het wegleggen van de stof kwam ik deze jeans stoffen tegen, een donker blauwe en een iets lichtere blauw, gekocht op het stoffenspektakel in oktober. Hmm, hier moet ik toch eens iets van maken.

Het patroon is gevonden, een “overgooier”. Dit woord had ik al lang niet meer gehoord.

img_2565

De kontzakken, kleur om door te stikken mag wel knallen anders wordt het saai.

 

Op het voorpand komt een groter zakje. Ik vond de overgooier toch saai toen hij (bijna) klaar was. Dus ben ik de lade met lintjes, bandjes e.d. ingedoken. Deze twee biaisbanden vond ik er bij passen.

Nu op zoek naar leuke knoopjes img_2578

De knoopsgaten maken ging even niet zo lekker, volgens mij had de machine er geen zin in. Dan maar morgen en hopen dat het lukt.

Gelukt 😄

Patroon: http://www.ottobredesign.com editie lente 1, 2016

Stof: http://www.stoffenspektakel.nl, de agenda voor het voorjaar 2017 is er inmiddels al

Geef een reactie

