Boxkleed

Bij het eerste kleinkind wist ik het geslacht niet, totdat ze geboren werd. Als cadeau hadden we de box gegeven en daar hoort ook een boxkleed bij.

Bij het tweede kleinkind was de box al aanwezig, maar wilde ik toch ook een boxkleed maken. Ik ben na de geboorte van kleinzoon begonnen met het kleed, dus kon ik de kleur blauw erin verwerken. Zag en zie nog heel veel leuke, vrolijke stoffen langs komen op Instagram van o.a. Moda, Lecien enz. Ook dacht ik, laat ik het simpel houden, geen ingewikkeld patroon.

Een aantal jaren geleden heb op een beurs een 18º liniaal  gekocht, nog nooit gebruikt, hier ga ik iets mee doen.

De repen zijn eigenlijk iets klein/smal naar mijn smaak, de volgende rijen maak ik de breder, oplopend.

Als laatste wordt de naam en de geboorte datum nog geborduurd. Dubbelen, quilten ook heel simpel gehouden en als laatste de binding eromheen

IMG_1737De achterkant

 

Geef een reactie

