Nieuw materiaal

Een aantal maanden geleden las ik op een blog over een nieuw materiaal dat je voor diverse doeleinden kunt gebruiken. Het is papier in combinatie met kunststof. Het ziet een beetje lederachtig uit.

Je kunt het wassen bij 40°C en in de droger drogen. Je kunt het verven, bedrukken, stempelen, uiteraard naaien, met flokfolie bestrijken. Kortom heel veel creatieve dingen kun je ermee.

Je krijgt Snappap bij de firma Snaply, http://www.snaply.de  ook in diverse kleuren. Ook kun je dit materiaal Kraft-Tex krijgen bij firma Scrobby, http://www.scrobby.nl . Dit weekeinde heb van het materiaal dat ik al bedrukt had met acrylverf een tas gemaakt. Van dochterlief had ik een jeans gekregen, helaas was deze een beetje veel versleten zodat ik hem voor dit doeleinde niet kon gebruiken. Maar niet getreurd er is altijd wel ergens een jeans te vinden die in is voor een second life 😄. Ik had het lumineuze idee om een jeans met zakken en al als binnenkant van de tas te gebruiken, handig, hoefde ik geen aparte zakken voor mobiele telefoon e.d. te maken.

Het was even wennen met het materiaal te werken, hoe leg ik dit onder de naaimachine, toch anders dan een katoentje. Wel leuk om te doen, natuurlijk ook het op maat maken van de binnenkant (jeans) van de tas.

 

Geef een reactie

